Gepubliceerd op: 18-06-2024Nieuw

Nieuwsbrief 12, schooljaar 2023-2024

Agenda:

17 t/m 20 juni - Avondvierdaagse

19 juni - Ouderavond kleuters (verhalen vertellen)

21 juni - Sint Jan

27 juni - Schoolreisje klas 2

1 juli - Keti Koti

2 juli - Wieltjesdag

Sint Jan:

De Lente gaat over in de zomer, De eerste vruchten zijn al te zien. De natuur is op zijn mooist. De zon en de natuur nodigen ons uit om naar buiten te gaan. De dagen zijn lang en licht. De zon bereikt haar hoogste punt. Op 21 juni is de dag het langst en de nacht het kortst: de zomerzonnewende.

Dit is het begin van de zomer.

Op school wordt met dit feest de langste dag en de komst van de zomer gevierd.

Met Sint Jan komen de kinderen met een zelf gemaakte bloemenkrans van gras en vers geplukte bloemen naar school. Tijdens het feest gaan de kleuters dansen, wordt er gepicknickt en staan er spelletjes klaar. De ouders zijn van harte welkom bij dit feest.

Aan het eind van de middag verzamelen de leerkrachten en de kinderen van de eerste tot en met de zesde klas zich met hun ouders op het kinderparadijs voor een gezamenlijke picknick. Er wordt gezongen en gedanst. Hoogtepunt is het Sint Jan's vuur, waar de zesdeklassers overheen mogen springen, hun nieuwe toekomst tegemoet. Dit gebruik stamt nog uit voorchristelijke tijden. Het vuur zou reinigend werken en de boze geesten verjagen. Over het vuur springen zou geluk en gezondheid brengen en het staat symbool voor het hoogste zonnestand in het jaar.

Avondvierdaagse:

De avondvierdaagse is in volle gang, we hebben er al 3 dagen op zitten. Wat hebben we een geluk met het weer.

En wat knap van iedereen, tot de lange benen van de hogere klassen en de korte beentjes van de kleuters. Wat doen ze het goed, we zijn trots op de kinderen.

Vanavond de laatste avond, met als doel die medaille ontvangen voor deze prachtige prestatie.

Jenny, dank je wel voor de organisatie, het is elke keer weer een hele klus. En dank aan alle ouders die er voor zorgen dat we de goede kant op lopen en als laatste in de rij er voor zorgen dat er geen kinderen achter blijven. En natuurlijk ook de ouders met de limonade post, die al die bekertjes alvast voor de dorstige wandelaars gevuld klaar hebben staan.

Kunstatelier in aanloop Keti Koti:

Mijn naam is Natasha Meijer. Ik ben docent Beeldende Vorming en geef mede namens Wherelant lessen in dit vak.

Mijn 2 dochters hebben ook hier op school gezeten, maar zijn inmiddels ook al de Geert Groote College voorbij.

Samen met klassen 1 t/m 5 maken we een Kring van Verbondenheid.

Ochtendritueel:

Afscheid op het plein

We willen graag dat de kinderen ’s ochtends bij het brengen op het plein overgedragen worden aan de juf of meester. U neemt daar dan afscheid van uw kind. Vervolgens lopen de kinderen met de leerkracht naar binnen. Dit is voor alle kinderen een goede en veilige routine om de dag te kunnen beginnen. De ouders (met uitzondering van de kleuter ouders) hoeven dus niet de school binnen te lopen. De ouders die kinderen extra begeleiden in opdracht van de leraar, die zijn natuurlijk van harte welkom.

Reminder parkeren rond school:

Nog steeds wordt er met grote regelmaat tijdens het brengen/halen van de kinderen, niet in de daarvoor bestemde parkeervakken geparkeerd. Dit brengt hinder bij de bewoners.

Een auto die voor een uitrit wordt geparkeerd zorgt er bijvoorbeeld voor dat deze bewoners niet met hun bak-/fiets de poort uit kunnen.

U zult begrijpen dat dit onnodig ergernis veroorzaakt.

Want ook zij moeten wellicht ergens op tijd zijn.

Daarom verzoeken wij u vriendelijk om uw auto altijd in een parkeervak te willen parkeren.

Gratis af te halen:

Klas 1 krijgt andere tafels en stoelen.

Voor de huidige tafels hebben we geen plek.

Wie o wie kunnen we blij maken met een tafeltje. Er zijn ook een paar enkele tafeltjes.

Misschien enkele stoeltjes, maar vooralsnog voor nu alleen de tafeltjes.

Ze zijn in de laatste week van school beschikbaar.

Als je interesse hebt, stuur Miranda

(mpost@waterlandschool.nl) even een mail of meld het even bij de administratie.